Budeme velmi rádi, posílíte-li naše řady. Staňte se našimi příznivci (členy)!

PETICE
Divoká řeka místo jezů!
• Text petice • Podepsali
STOP plošné devastaci volné krajiny Ústeckého kraje!
• Text petice • Podepsali
Zastavme přípravu jezů na Labi, zrušme ŘVC
• Text petice • Podepsali
NE JEZŮM NA LABI
• Text petice • Podepsali
Za zachování volné krajiny v (pod)krušnohoří - proti komerčním a industriálním zónám Knínice, Žďárek a Petrovice
• Text petice • Podepsali
Stop prachu z Čížkovic, stop pálení ostravských kalů
• Text petice • Podepsali
Za zlepšení plavebních podmínek bez výstavby plavebních stupňů
• Text petice • Podepsali
Ještě před výběrem trasy D8 provedlo ŘSD v Českém středohoří (z našich daní) geologický průzkum. Po zahájení výstavby pak byli státní zaměstnanci z ŘSD údajně překvapeni
1. "objevem" uhlí pod trasou,
2. sesuvem nad Prackovicemi,
3. ujížděním tělesa dálnice.
V roce 2005 řada politiků (Kubera, Doubrava, Foldyna atd.) urputně brojila proti vedení D8 tunelem prý proto, že by se nestihl termín dokončení v r. 2008.

Byla trasa D8 zvolena přes sesuvné území a ložisko uhlí záměrně, aby stavební lobby mohla "nasávat" miliardy ze státního rozpočtu?


spíše ano


63
spíše ne


8


další ankety
Přihlášení:

Jméno:

Heslo:
Divoká řeka místo jezů!

E-SHOP
Podpořte nákupem


PŘÍBĚH PŘEDKA. Pouť k úsvitu života (Richard Dawkins) POSLEDNÍ 3 KS
555,-

Virtuální výstava


Galerie


Nepřehlédněte


PETICE
Poslední aktualizace : 1.6.2012
Petice uzavřena dne : 8.11.2013

Zastavme přípravu jezů na Labi, zrušme ŘVC



ministři vlády ČR
Petr Nečas, premiér
Zbyněk Stanjura, ministr dopravy
Miroslav Kalousek, ministr financí
Karel Schwarzenberg, ministr zahraničí


Vážený pane premiére / vážený pane ministře,

ministerstvo ŽP 29. května 2012 již podruhé vrátilo Ředitelství vodních cest (ŘVC) dokumentaci EIA Plavebního stupně Děčín (PSD) pro celou řadu nedostatků. ŘVC přitom na dokumentaci pracovalo 7 let (!) a za přípravu PSD utratilo z peněz daňových poplatníků stovky miliónů korun! Tato situace se podobá známým kauzám PromoPro či rekonstrukce zámku Buštěhrad. S tím rozdílem, že práce ŘVC připomíná "činnost pro činnost" - pro řadu firem je ŘVC (např. Well Consulting) zdrojem stálých a celkem pohodlných příjmů. Sazby za hodinu práce pro ŘVC jsou astronomické a pro běžného smrtelníka omračující. (Loni na jaře například ŘVC vypsalo výběrové řízení pro externího ekologického poradce za 120 miliónů Kč.)

Aby tuto neudržitelnou situaci vedení ŘVC maskovalo, dezinformuje podle mého názoru vládu i veřejnost ČR. Například polopravdivým tvrzením, že bez výstavby PSD nebude mít ČR "jako jediný evropský stát spolehlivý přístup k moři po vodní cestě". ČR je přitom členem EU, součástí jednotného ekonomického prostoru a "Schengenu", přístup k mořím tedy máme! Jednak přes Dunaj k Černému moři (přístav Constantja je bezmála 4× blíže Suezu než Hamburk), jednak přes kanál Dunaj - Mohan - Rýn do Rotterdamu.

Za další mystifikací považuji zamlčování, že PSD by ve skutečnosti z Labe spolehlivou vodní cestu neudělal, protože německá strana slíbila na Labi jen 150 cm plavební hloubku, tedy 130 cm plavební ponor, kdežto na českém Labi chce ŘVC nelogicky zajišťovat 140 cm plavební ponor (a 190 cm plavební hloubku). ŘVC také zamlčuje, že je na některých úsecích českého Labe možné zúžit plavební dráhu z 50 metrů na 30 až 35 metrů. ŘVC naopak plánuje stávající úžiny rozšiřovat. Atd. atd.

Velmi podobná situace panuje u VD Přelouč, kde se rovněž utrácejí desítky miliónů korun na přípravu akce, ale realizace stavby je vinou ŘVC stále v nedohlednu.

Vedoucí představitelé ŘVC zkrátka nepostupují jako státní úředníci, ale spíše jako aktivisté prosazující stůj co stůj tu nejdražší variantu vyhovující jistým firmám a lobby. ŘVC je zjevně pod vlivem a ve vleku Českého plavebního a vodocestného sdružení (ČPVS). Míra shody názorů ŘVC a ČPVS je totiž prakticky 100%. Podle mého názoru ŘVC tak postupuje v rozporu se zájmy daňových poplatníků.

Kdyby ŘVC netrvalo již 9 let na jediné variantě, ale bylo přístupné diskusi, plavební podmínky na Labi se mohly dávno zlepšit. Za tuto situaci a za úpadek lodní dopravy v ČR nese ŘVC hlavní odpovědnost, z čehož by měly být vyvozeny důsledky, včetně personálních.

Vážený pane premiére / vážený pane ministře,

jako občan, volič a daňový poplatník Vás žádám, aby bylo z výše uvedených důvodů ŘVC zrušeno s cílem přispět ke konsolidaci veřejných rozpočtů. Přineslo by to nemalé úspory státního rozpočtu a paradoxně by to pomohlo rozvoji lodní dopravy v ČR.

Předem Vám děkuji, že můj názor vezmete v úvahu, i když Vám jej nesděluji formou papírové petice.



Na vědomí: Přátelé přírody, o. p. s



Petice byla uzavřena dne 8.11.2013, celkem podepsalo 227 občanů.
(C) 2006 - 2017 Přátelé přírody, o. p. s. | Webmaster | Powered by Rosettedesign