Galerie: Labe v Děčíně
V těchto místech plánuje stát (prostřednictvím ŘVC) vytvořit zdrž. Kdosi stále vypouští deziformace, že se zde má Labe SPLAVNIT. To je samozřejmě absolutní nesmysl. Labe je zde splav(e)né stovky a tisíc(e) let. Tzv. Plavební stupeň Děčín má pouze ZLEPŠIT plavební podmínky o pouhých 25 - 30 cm. Dnes je zde průměrná plavební hloubka 160 až 165 cm, po utracení x miliard korun ze státního rozpočtu zde má být dosaženo hloubky 190 cm. Otázkou také je, proč zde stát (ŘVC) plánuje zajistit ponor o 10 cm větší, než má být v úseku ležícím níže po proudu od státní hranice do Drážďan. Zvolíme-li jako cíl plavební hloubku 180 (nikoli 190) cm, budeme ještě potřebovat jez?
Předchozí snímek
Následující snímek
Název obrázku: 2) Přístav Děčín - Loubí (detail)
Popis: Podle ŘVC by po výstavbě jezu pod Děčínem měly lodě z Hamburku častěji doplout až do přístavu v Loubí (na snímku vzadu). I laikovi musí být zřejmé dvě věci: 1) zboží z tohoto přístavu se do vnitrozemí dopravuje především kamióny a ty se nemohou vyhnout Děčínu. 2) Přístav Loubí se nemá kam rozšiřovat, jeho kapacitu nelze zvýšit a hlavně nelze u něj vytvořit ani terminál (na kontejnery), jaký je například v Mělníce, ani průmyslovou zónu, jaká je např. u přístavu Rozbělesy. Přístav Loubí navrhujeme zrušit. A to nejen kvůli tomu, jak hyzdí krajinu. Plavební dráha v Labi je zde kvůli přístavu rozšířena, a PROTO je v ní zákonitě málo vody. Plavební dráha by se zde naopak měla zúžit. ŘVC ovšem navrhuje naopak rozšířit i stávající úžiny, díky čemuž by hladina Labe "spadla", což by vyvolalo potřebu ji zase zvýšit - a jak jinak než stavbou jezu. Když plavební dráhu zúžíme, jez nebude třeba stavět.
(Mimochodem jeden z nejhorlivějších propagátorů jezu je Jiří Astr, který dlouhé roky figuroval jako ředitel a majitel přístavu v Loubí. V médiích byl ovšem uváděn výhradně jako expert na lodní dopravu příp. jako předseda Okresní hospodářské komory. O střet zájmů rozhodně nešlo.)
Autor: M. Páleník