Na konferenci Splavnost Labe (19. 5. 2006) jsme se od německých kolegů dozvěděli, že kapacita železnice v bývalé NDR je pro nákladní dopravu využita asi z 20 %. Přesto čeští zastánci jezů dále tvrdí, že kapacita železnice je vyčerpaná.
Ing. Aster (ředitel saskou vládou vlastněných Česko-saských přístavů) na konferenci konečně prozradil, kde konkrétně má být železnice "na hranici kapacity". Prý jde o trať u přístavu v Hamburku.
Chce snad Ing. Aster tvrdit, že ČR veškerý svůj zahraniční obchod realizuje se zámořím? A i kdyby - asi mu nikdo neuvěří, že by byl Hamburk jediným přístavem v Evropě.
Budeme-li (zatím nijak nedoloženému) tvrzení Ing. Astera věřit, pak otázka zní:
Pane Astere, co nám brání dovážet a vyvážet zboží po jiných tratích, než je ta jedna "vyčerpaná" u Hamburku? (Nejste v této věci podjatý a nebojujete za jez pod Děčínem kvůli osobnímu prospěchu, resp. prospěchu přístavu v Děčíně, kterému Vy ředitelujete, na úkor konkurenčních přístavů dále ve vnitrozemí?)