Ústí nad Labem - Oblečení, obuv či módní doplňky známých značek za velmi výhodné ceny budou moci už brzy pohodlně nakupovat zákazníci z Ústecka a okolí. V Knínicích u dálnice D8 vedoucí do Drážďan se má totiž na podzim otevřít největší outletové centrum v Česku. Outletové obchody nabízejí hlavně značkové oděvy či obuv starších kolekcí s výraznými slevami.
Podle serveru E15.cz, který o plánech na stavbu obchodního centra informoval jako první, má outlet i s přilehlými parkovišti pro 2 000 vozů zaujímat území 14 hektarů. Obchodní plochy mají obsadit přes 47 tisíc metrů čtverečních.
Za stavbou Centra obchodních služeb Knínice, jak zní název projektu, stojí stavební a inženýrská firma Unives. „Jde o investici za 350 až 400 milionů korun,“ řekl ředitel společnosti Václav Hynek.
Podle Hynka Unives není investorem stavby, pouze zpracovává projektovou dokumentaci. „Investorem je německý řetězec,“ uvedl bez dalšího upřesnění pro web E15.cz.
Prodávat se bude především značkový textil Knínické centrum bude navržené podobně jako například obchodní dům Outlet Fashion Arena v pražských Šterboholech. Z velké kryté pasáže se bude vstupovat do jednotlivých obchodů, z nichž každý bude mít svou vlastní výlohu.
„Předpokládán je prodej především značkového textilu, který je nabízen ve výprodejních akcích. Dále se budou prodávat doplňky, jako kabelky, tašky apod. Potravinářské zboží bude nabízeno jen v omezené míře,“ uvádí dokumentace k projektu. Součástí areálu mají být také restaurace, stánky rychlého občerstvení, kavárny a odpočinková zóna s dětským koutkem. Developer chce prý začít stavět na jaře a otevření obřího nákupního centra plánuje už na listopad letošního roku. (Zvýrazněno PP.)
Zatím největší tuzemské outletové centrum Galleria Moda se dokončuje v Tuchoměřicích u Prahy. Otevřeno má být na jaře. Bude zde necelá stovka obchodů se zlevněnými oděvy na ploše 30 tisíc metrů čtverečních.
Regionální mutace | Mladá fronta DNES - severní Čechy | 29. ledna 2009 Autor: * (ČTK, ula)
Komentář:Tato "zpráva" MFD (resp. ČTK) je zcela k nerozlišení od (placené?) reklamy investora na projekt. Propaguje zcela jednostranně velmi kontroverzní záměr, proti němuž se zvedl silný občanský odpor. Petici proti záměru podepsaly stovky místních občanů a mj. také bývalý prezident Václav Havel. To MFD a ČTK zcela zamlčují. Zamlčují také skutečnost, že na nátlak veřejnosti přikázal Krajský úřad investorovi vypracovat tzv. EIA, dokumentaci posouzení vlivů záměru na životní prostředí. Jen zpracování této dokumentace zabere investorovi cca jeden rok. Následovat bude procedura posouzení (opět cca 1 rok), na jejímž konci bude stanovisko MŽP. Bude-li souhlasné, což nelze v žádném případě předjímat, může investor začít shánět potřebná povolení. Protože se v lokalitě vyskytují zákonem chráněné druhy, potřebuje také výjimku státního orgánu ochrany přírody. Opět nelze předjímat, zda ji obdrží. Teprve pokud tuto výjimku obdrží, může investor požádat o vydání územního rozhnodutí a posléze stavebního povolení. (Přátelé přírody budou účastníci všech řízení a budou prosazovat zájmy signatářů zmíněné petice, budou požadovat eliminaci vlivů na životní prostředí.) Tato řízení mohou trvat opět asi jeden rok. Když vše půjde hladce, může investor získat potřebná povolení někdy v letech 2011 až 2012. Teprve pak by mohl zahájit stavbu. Tvrzení o tom, že se outlet otevře letos v listopadu je proto naprostá fantasmagorie. Z výše uvedeného vyplývá, že ČTK převzala (těžko říci proč) propagandistickou a zavádějící zprávu investora a reklamu vydává za zprávu. Česky se tomu říká podvod. Věřme, že veřejnost dříve nebo později přijde na to, že s vymýváním mozků, zatajováním (celé) pravdy a šířením polopravd se v listopadu 1989 nepřestalo. Jen se změnily metody a formy. Zrádnější je, že zatímco dříve byl každému jasné, že jsou noviny hlásnou troubou KSČ, nyní řada lidí netuší, komu a čemu vlastně média slouží.