Galerie: Nízkoponorové lodě
Všechny nákladní lodě českých rejdařů pocházejí z minulého režimu, tomu odpovídá jejich technická úroveň.
Představa českých rejdařů, že si na nové, moderní lodě ZAČNOU vydělávat po té, co jim stát za 15 let a za 30-50 miliard z NAŠICH peněz postaví 3 jezy na Labi, je slušná drzost; co myslíte?
Předchozí snímek
Následující snímek
Název obrázku: Air lubrication
Popis: Vzduchové mazání. Podle výrobce snižuje spotřebu paliva až o 20 %. Tím se pochopitelně zvyšuje rentabilita. Hlavní argument českých rejdařů je údajná ztrátovost dopravy zboží po Labi za nízkých hladin. Údajná hranice rentability je podle nich při ponoru 140 cm. Loď se spotřebou paliva nižší o cca 20 % však musí mít práh rentability zákonitě u nižšího ponoru. Ergo kladívko: na Labi není třeba stavět jezy. Ty mají zlepšit ponory o pouhých 15 %. (To není překlep! Opravdu jen o mizerných patnáct procent! A to se drze nazývá "splavněním Labe"! Média tento nesmysl opakují neustále dokola a dokola.) Nízkoponorové lodě by pouze efektem snížení spotřeby paliva díky patentu vzduchového mazání dosáhly prakticky stejného 15% efektu jako jezy za 20 - 30 miliard korun. Lodě typu Futura Carrier nebo Till Deynmann ovšem dosahují vyšší rentability nejen díky vzduchovému mazání, ale také díky a) kvatro-pohonu a b) většímu úložnému prostoru, takže i kdyby reálná úspora paliva byla jen 5 %, stále platí, že stavět jezy na Labi netřeba.
Autor: New-Logistics GmbH