Budeme velmi rádi, posílíte-li naše řady. Staňte se našimi příznivci (členy)!

JEZY
Plavební stupeň Děčín Příběh Labe Lži a demagogie o jezech Osoby a obsazení Koupání v Labi Média o jezech

Souhlasíte s výstavbou přehrad - jezů na Labi?


ano


88
ne


545


další ankety
Přihlášení:

Jméno:

Heslo:
Proti kanálu DOL

E-SHOP
Podpořte nákupem


Záložka do knihy, časopisu nebo diáře
,-

Virtuální výstava


Galerie


Další články v rubrice
Mýtus zvaný AGN
Splavnění Labe? Lež jako věž
Civilizovaní lidé v rezervacích nestavějí (Deník)
Známe příjmy ředitele ŘVC a jeho zástupce. Za co si je platíme?
Lídři trousili moudra o splavňování splavněného Labe
Dokumentace EIA Plavebního stupně Děčín potřetí vrácena
Přátelé přírody: Jez netřeba, stačí nové lodě (Deník)
Příprava VD Přelouč se vrací o 20 let zpátky
Chcete dostávat 10 let 10 miliónů denně? Prosaďte jezy na Labi
Proč rezignoval posudkář Bajer?
všechny články v rubrice


Nepřehlédněte


JEZY > Lži a demagogie o jezech > Vlny pro lodě
16.12.2009

110 metrů dlouhá loď byla spuštěna na Labe


Nákladní loď na přepravu sypkých materiálů dlouhou 110 metrů včera spustili na hladinu Labe v loděnicích ve Valtířově na Ústecku. Aby mohla odplout, muselo Povodí Labe upustit zdymadla ve Střekově a vytvořit na řece umělou vlnu. Plavidlo, které může plout po řece i po moři, je určeno pro holandské odběratele, jeho stavba trvala asi půl roku. Ve Valtířově dokážou postavit až 135 metrů dlouhá plavidla, což je prý nejvíce v Česku.

Autor: * (ČTK), Mladá fronta DNES,  Regionální mutace - severní Čechy, 10. 11. 2009

PP: Jezaři obelhali vládu. Když lobbovali pro stavbu jezu Děčín, hlavním argumentem byla potřeba spouštět lodě, které se prý měly vyrábět (tempem jedna týdně) v loděnici v Děčíně. Mělo jít o čínský podnik se 3 000 (!) zaměstnanci. (Jak tato bublina splaskla, se dočtete ZDE.)
I kdyby skutečně v Děčíně lodě (resp. kaska) stavěli, jez by vůbec neptořebovaly. V případě nízkého stavu vody by prostě zeshora poslali vlnu (spíš "vlnku"), po níž by prázdná loď (kasko) doplula pohodlně na úsek s větší hloubkou.
V Děčíně se měla montovat tzv. kaska, tj. polotovar, který má ještě nižší ponor než prázdná loď.
  



Ilustrační foto: Kolesová říční loď na Labi v Ústí nad Labem. (Autor: L. Brož)
Nahoru
Sdílet přes Facebook Verze pro tiskZaslat známé(mu) na e-mail Zvětšit písmo
(C) 2006 - 2024 Přátelé přírody, o. p. s. | Webmaster | Powered by Rosettedesign