Budeme velmi rádi, posílíte-li naše řady. Staňte se našimi příznivci (členy)!

JEZY
Plavební stupeň Děčín Příběh Labe Lži a demagogie o jezech Osoby a obsazení Koupání v Labi Média o jezech

Mé stanovisko k soustavě vodních děl Dunaj - Odra - Labe:


Proti, hlavně kvůli ochraně přírody a krajiny, obávám se negativních vlivů


617
Proti, hlavně kvůli ceně přes 580 mld Kč, nevěřím, že se to vrátí


84
S některými úseky souhlasím, s jinými ne


14
Pro, hlavně kvůli ekonomickým přínosům, podle mne se to vyplatí


8
Pro, hlavně kvůli ekologickým přínosům, věřím, že ubyde kamiónů


21


další ankety
Přihlášení:

Jméno:

Heslo:
Proti kanálu DOL

E-SHOP
Podpořte nákupem


Záložka do knihy, časopisu nebo diáře
,-

Virtuální výstava


Galerie


Další články v rubrice
Mýtus zvaný AGN
Splavnění Labe? Lež jako věž
Civilizovaní lidé v rezervacích nestavějí (Deník)
Známe příjmy ředitele ŘVC a jeho zástupce. Za co si je platíme?
Lídři trousili moudra o splavňování splavněného Labe
Dokumentace EIA Plavebního stupně Děčín potřetí vrácena
Přátelé přírody: Jez netřeba, stačí nové lodě (Deník)
Příprava VD Přelouč se vrací o 20 let zpátky
Chcete dostávat 10 let 10 miliónů denně? Prosaďte jezy na Labi
Proč rezignoval posudkář Bajer?
všechny články v rubrice


Nepřehlédněte


JEZY > Média o jezech > Stavba jezu v Děčíně není jistá (MF Dnes)
20.11.2005

Stavba jezu v Děčíně není jistá

18. 11. 2005 Mladá fronta DNES-severní Čechy (sou)

Přehradí, nebo nepřehradí Labe u Děčína nový jez? Ministr dopravy Milan Šimonovský sice minulý týden v Ústí představil plány této stavby, ale o vodním díle není ještě rozhodnuto. O tom, zda jez stavět, se zatím nedohodla ministerstva dopravy a životního prostředí. „Není pravda, že by se ministerstva na stavbě jednoho jezu domluvila. Dohoda je pouze o tom, že jeden jez by mohl být šetrnějším řešením než jezy dva. Dohoda jasně říká, že je třeba posoudit vliv na životní prostředí,“ řekla mluvčí ministerstva životního prostředí Karolína Šůlová. Projekt jezu v Děčíně je teprve na začátku. Investor, Ředitelství vodních cest Praha, již zadal Severočeskému centru ekologických služeb, aby zpracovalo první dokumentaci, která je k posouzení vlivu jezu na životní prostředí nutná.
„K ní se mohou vyjádřit organizace, kterých se stavba týká, a veřejnost. Jejich připomínky pak zapracujeme do dokumentace, kterou jim opět předáme k posouzení. Pak vše musí posoudit další nezávislý zpracovatel, k posudku se zase budou vyjadřovat všichni, kterých se to týká,“ vysvětluje Petr Boháč ze Severočeského centra ekologických služeb. Do přípravy stavby jezu tak budou mluvit vedle krajského úřadu a děčínské radnice i ochránci přírody, kteří se stavbou většinou nesouhlasí. Celý proces se uzavře nejdříve v polovině nebo také až koncem příštího roku. Ministr Šimonovský počítá s penězi od Evropské unie, která podle něj lodní dopravu podporuje. Unie ale zrovna tak lpí na ochraně životního prostředí. „Výsledek odborného posouzení vlivu na životní prostředí nelze předjímat. Než Evropská unie rozhodne o podpoře projektu ze svých fondů, vyžaduje záruku ochrany životního prostředí. Unie zkoumá smysluplnost projektů nejen z ekologického, ale i ekonomického hlediska. Zatím není jistá ani stavba jednoho jezu, natož dvou,“ upozorňuje Šůlová.

Nahoru
Sdílet přes Facebook Verze pro tiskZaslat známé(mu) na e-mail Zvětšit písmo
(C) 2006 - 2022 Přátelé přírody, o. p. s. | Webmaster | Powered by Rosettedesign