Budeme velmi rádi, posílíte-li naše řady. Staňte se našimi příznivci (členy)!

JEZY
Plavební stupeň Děčín Příběh Labe Lži a demagogie o jezech Osoby a obsazení Koupání v Labi Média o jezech

Souhlasíte s výstavbou přehrad - jezů na Labi?


ano


88
ne


545


další ankety
Přihlášení:

Jméno:

Heslo:
Proti kanálu DOL

E-SHOP
Podpořte nákupem


Záložka do knihy, časopisu nebo diáře
,-

Virtuální výstava


Galerie


Další články v rubrice
Mýtus zvaný AGN
Splavnění Labe? Lež jako věž
Civilizovaní lidé v rezervacích nestavějí (Deník)
Známe příjmy ředitele ŘVC a jeho zástupce. Za co si je platíme?
Lídři trousili moudra o splavňování splavněného Labe
Dokumentace EIA Plavebního stupně Děčín potřetí vrácena
Přátelé přírody: Jez netřeba, stačí nové lodě (Deník)
Příprava VD Přelouč se vrací o 20 let zpátky
Chcete dostávat 10 let 10 miliónů denně? Prosaďte jezy na Labi
Proč rezignoval posudkář Bajer?
všechny články v rubrice


Nepřehlédněte


JEZY > Osoby a obsazení > Poradce Ambrozka placen za jezy
24.11.2005

Poradce ministra ŽP je placen za prosazení jezů na Labi


Z výpisu obchodního rejstříku vyplývá, že pan Martin Baier, který je podle našich informací (pět na sobě nezávislých důvěryhodných a dobře informovaných zdrojů!) poradcem ministra ŽP Libora Ambrozka (KDU-ČSL), je současně  předsedou představenstva společnosti Star, která zastupuje investora výstavby jezů na dolním Labi.

Nelze vyloučit, že tato skutečnost souvisí s dohodou, kterou uzavřeli ministři ŽP Ambrozek a dopravy Šimonovský (oba KDU-ČSL) v březnu tohoto roku a jejíž znění máme k dispozici. Podle něj se oběma ministrům „jeví" výstavba jezu v Děčíně „průchodným kompromisem" a „novým řešením".
I malému dítě musí být jasné, že:
1) plavební stupeň Děčín je jen nový název pro starý jez Prostřední Žleb (z pohledu dopadů na říční ekosystémy není nové nic);
2) jde o taktitu rozdělit původní neprůchodnou variantu na dvě etapy - nejprve bude v první fázi povolen jez v Prostředním Žlebu a v další fázi vznikne obrovský tlak na „dostavbu" i druhého jezu, jehož povolení bude o to reálnější.

„Nové řešení" tedy není novou variantou, ale jen novým způsobem jak prosadit původní návrh. Jinými slovy úplná kapitulace ministerstva ŽP a úplné vítězství ministerstva dopravy.

Marian Páleník, Přátelé přírody, o. p. s., listopad 2005




Nahoru
Sdílet přes Facebook Verze pro tiskZaslat známé(mu) na e-mail Zvětšit písmo
(C) 2006 - 2024 Přátelé přírody, o. p. s. | Webmaster | Powered by Rosettedesign