Budeme velmi rádi, posílíte-li naše řady. Staňte se našimi příznivci (členy)!

SOUBORY KE STAŽENÍ
SOUBORY KE STAŽENÍ • Krušné hory - Národní park • Ostrov Přátel přírody na Labi • Plavební stupeň (jez) Děčín • DOL / "Zemanův kanál" / vodní koridor Dunaj - Odra - Labe • Lodní doprava • CPI Park Žďárek a další "zóny" • Ing. J. Kubec, CSc. o Plavebním stupni Děčín v časopise Vodní hospodářství 2018-03 • Moderní říční lodě - nízoponorová Futura Carrier • Truck centrum Krásný Les • Cenné labské ekosystémy • PUBLIKACE • Kácení alejí • LOĎ FLABI • VÝROČNÍ ZPRÁVY • AUDITY • ČASOPIS ALTERNATIVY • Územní ekologické limity těžby v SHP • Pro členy • Usnesení správní rady Přátel přírody • Zprávy a zápisy dozorčí rady Přátel přírody • Logo Přátel přírody na web • Videa ke stažení • D8 • Průzkum veřejného mínění

Souhlasíte s výstavbou přehrad - jezů na Labi?


ano


88
ne


548


další ankety
Přihlášení:

Jméno:

Heslo:
Proti kanálu DOL

E-SHOP
Podpořte nákupem


Záložka do knihy, časopisu nebo diáře
,-

Virtuální výstava


Galerie


Nepřehlédněte


SOUBORY KE STAŽENÍ > Moderní říční lodě - nízoponorová Futura Carrier

Moderní říční lodě - nízoponorová Futura Carrier


Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 4 Popis: 4. strana prospektu říční lodě Futura Carrier. Základní idea - čtyři menší lodní vrtule místo jedné velké a patentovaný tvar přídě. Oboje umožňuje nižší ponory při stejném nákladu než starší typy lodí.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 6 Popis: 6. strana prospektu lodě Futura Carrier. Příď lodě v doku. Jasně patrný originální tvar a dvě menší vrtule.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 9 Popis: 9. strana prospektu lodě Futura Carrier. Na snímku verze příbřežní, schopné plout i na moři. Nicméně výrobce samozřejmě vyrobí i loď uzpůsobenou hornímu Labi.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 10 Popis: 10. strana prospektu říční lodě Futura Carrier.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 13 Popis: 13. strana prospektu říční lodě Futura Carrier. Další typ nízkoponorové lodě stejného výrobce. Na snímku "brácha" Futury - Till Deynmann, který je tankovou lodí na přepravu například stlačeného plynu.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 15 Popis: 15. strana prospektu říční lodě Futura Carrier.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 17 Popis: 17. strana prospektu říční lodě Futura Carrier.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 19 Popis: 19. strana prospektu říční lodě Futura Carrier.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 21 Popis: 21. strana prospektu říční lodě Futura Carrier.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 24 Popis: 24. strana prospektu říční lodě Futura Carrier.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 25 Popis: 25. strana prospektu říční lodě Futura Carrier.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 27 Popis: 27. strana prospektu říční lodě Futura Carrier. Vzduchové mazání - další vychytávka umožňující snížení ponoru ve srovnání se staršími typy lodí.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 28 Popis: 28. strana prospektu říční lodě Futura Carrier. Vzduchové mazání by mělo přinést nižší sptořebu paliva ve srovnání se staršími typy lodí a tím vyšší rentabilitu. Čeští rejdaři tvrdí, že dosahují rentability při ponorech 140 cm a kvůli tomuto tvrzení se mají stavět jezy na Labi. (Aby se zvýšily průměrné ponory o 15 % oproti dnešnímu stavu.) S nižší spotřebou paliva až o 20 % díky výše uvedenému patentu se ovšem onen 140cm práh rentability zákonitě sníží. Jinými slovy s loďmi, jako je Futura Carrier nebo Till Deynmann, prostě jezy vůbec nejsou potřeba. Problém není v Labi, ale v lodním parku českých rejdařů, který je ZOUFALE zastaralý - nejnovější loď ČSPL je ještě předrevoluční. Tyto lodě jsou hlavně užší a kratší, než by mohly, resp. měly být. Plavební komory na Labi byly zvětšeny až po Mělník a díky tomu mohou na české Labe lodě širší a delší.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 30 Popis: 30. strana prospektu říční lodě Futura Carrier. Vzduchové mazání: vzduch jsou vháněny kompresory pod dno lodě na její přídi. Vzduchové bubliny snižují tření a umožňují snížit spotřebu paliva až o 20 %. Nižší náklady znamenají samozřejmě vyšší rentabilitu - plavba při nižších ponorech už nemusí být ztrátová, na Labi není třeba stavět nové jezy za miliardy.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 31 Popis: 31. strana prospektu říční lodě Futura Carrier. Vzduchové mazání na dnu lodě - bez bublin.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 32 Popis: 32. strana prospektu říční lodě Futura Carrier. Vzduchové mazání na dnu lodě - s bublinami.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 35 Popis: 35. strana prospektu říční lodě Futura Carrier. Širší verze pro kapacitní vodní cesty. Pro horní tj. české Labe je výrobce nepochybně schopen dodat lodě uzpůsobené užším plavebním komorám.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 36 Popis: 36. strana prospektu říční lodě Futura Carrier. Širší verze pro kapacitní vodní cesty. Pro horní tj. české Labe je výrobce nepochybně schopen dodat lodě uzpůsobené užším plavebním komorám.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 37 Popis: 37. strana prospektu říční lodě Futura Carrier.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 38 Popis: 38. strana prospektu říční lodě Futura Carrier. 170m verze. Ze snímku opět dobře patrná příď líšící se od starších lodí.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 39 Popis: 39. strana prospektu říční lodě Futura Carrier. 170m verze. Ze snímku zřetelně viditelné dvě menší vrtule na zádi, které spolu s dalšími dvěma na přídi umožňují naložit více nákladu při stejném ponoru oproti starším lodím s jedinou velkou vrtulí na zádi. Čtyři rovnoměrně rozmístěné vrtule umožňují snížit zanoření zadní části (resp. vynoření přední části) oproti starší lodím s jednou velkou vrtulí na zádi. Lodě s jednou velkou vrtulí tvoří 100 % lodního parku českých rejdařů. Na českém Labi se zastavil čas v roce 1989.

Futura Carrier - moderní NÍZKOPONOROVÁ říční loď 40 Popis: 40. strana prospektu říční lodě Futura Carrier.

(C) 2006 - 2024 Přátelé přírody, o. p. s. | Webmaster | Powered by Rosettedesign